رزومه نویسی(قسمت پنجم)

رزومه نویسی(قسمت پنجم)

16:52 1394/11/19

Cover Letter چیست ؟

نامه ای است که خطاب به فردی که رزومه را برای انتخاب شما بررسی خواهد کرد می نویسید. این نامه در واقع روی رزومه قرار می گیرد چه در پاکت باشد یا نباشد.

Cover Letter برای چیست ؟

هدف از نوشتن این است که سابقه حرفه ای خود را برای کار فرما مطرح کنید، برخی مهارت های خود را برجسته تر و پر رنگ تر نشان دهید و استخدام کننده را متقاعد کنید که ارزش های قابل توجهی برای عرضه کردن دارید.


Cover Letter چیست ؟

نامه ای است که خطاب به فردی که رزومه را برای انتخاب شما بررسی خواهد کرد می نویسید. این نامه در واقع روی رزومه قرار می گیرد چه در پاکت باشد یا نباشد.

Cover Letter برای چیست ؟

هدف از نوشتن این است که سابقه حرفه ای خود را برای کار فرما مطرح کنید، برخی مهارت های خود را برجسته تر و پر رنگ تر نشان دهید و استخدام کننده را متقاعد کنید که ارزش های قابل توجهی برای عرضه کردن دارید.

نامه ی خود را بر چه اساسی تنظیم کنید؟

  • توجه
  • علاقه
  • انگیزه
  • اقدام

توجه

باید :

  • خوب به نظر برسد و به سادگی خوانده شود.
  • به فرد مشخصی ارجاع داده شود.
  • بر روی برگه مرغوب با املا و فاصله گذاری و پاراگراف بندی صحیح چاپ شود.
  • از یک صفحه بیشتر نشود.

علاقه

در اولین پاراگراف باید تشریح کنید که:

  • چرا می نویسید؟
  • برای چه موقعیتی درخواست می دهید.
  • از چه طریقی در مورد این موقعیت اطلاع کسب کرده اید.

انگیزه

  • در پاراگراف دوم خود را مطرح کنید.
  • چرا آنها باید از شما دعوت به همکاری کنند؟
  • چرا می خواهید برای آنها کار کنید؟
  • صفات و تواناییهای منحصر به فرد خود را که می تواند باعث ثمربخشی در این موقعیت شود، مشخص سازید.
  • تحصیلات و تجارب خود را که این مؤسسه یا سازمان به دنبال آن است ، مشخص کنید.

اقدام

  • برای یک مصاحبه درخواست دهید.
  • از آنها دعوت کنید که با شما تماس داشته باشند و شماره تلفن در دسترس خود را به آنها بدهید.
  • از آنها برای توجه و وقت گذاریشان تشکر کنید.
  • نامه خود را امضاء کنید.

بایدها و نبایدهای Cover Letter

هیچ گاه:

  • از یک صفحه تجاوز نکنید.
  • اطلاعات شخصی نامربوط بیان نکنید.
  • دروغ نگویید!
  • عادات و فعالیت های اجتماعی و ورزش مورد علاقه خود را بیان نکنید!

همواره:

  • از کاغذ مرغوب استفاده کنید.
  • نامه خود را امضا کنید.
  • آدرس خود را در نامه درج کنید.
  • نسخه اصلی را ارسال کنید.
  • نامه خود را تایپ کنید.
  • نامه خود را اصلاح کنید و در صورت امکان برای تصحیح به چند نفر بدهید.

 

منبع:دکتر حسین علیان 

 

685
مطالب مرتبط



لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد
 

 
Captcha


 


سامانه مدیریت محتوای آرمان سامانه مدیریت محتوای آرمان